Nytt från Illamasqua

Jag börjar tro att jag har ett stort problem när det gäller läppstift. Jag har dom perfekta nuda läppstiften hemma men det känns som jag alltid är på jakt efter fler. Har minst 7-8 stycket i jackan, 5-6 stycken i väskan och sen ligger det utspridda över hela lägenheten. Brukar gå runt med ca 20 läpp-prylar på mig bara så att jag kan variera efter humör. Jag gillar att pröva allt från budget till dom lite dyrare stiften.
 
Jag köpte mig Illamasqua Glamore lipstick i färgen Tease och Intense Lipgloss i färgen Absorb. Jag måste säga att jag ÄLSKAR dom båda! Jag gillar ju den här super pale nude färgen och här fick jag det. Både läppstitet och läppglanset är riktigt bra pigmenterade. 
 
Läppstiftet är krämigt, ger en matt finish och ger full täckning på ett drag. Påminner väldigt mycket om Make Up Forever's Rouge Artist Intense i nr 22 - Satin Nude som jag skrev om förut och den är en stor favorit hos mig.
När jag lägger dom på varsin sida av läpparna så ser jag att läppstiftet från Illamasqua går lite mer åt det rosa hållet, men det är knappt märkbart. Så vill ni inte handla från nätet utan att testa färgen så tycker jag ni borde gå till Sephora och testa MUF's satin nude. same same, different name, typ.
 
Glosset är som sagt också pigmentert. Är du blek och gillar nudeläppar så kommer du att älska det här glosset! Det är återfuktande och behagligt på läpparna. Den här hamnar i väskan med alla andra favoriter! 
 
Glamore lipstick går loss på £18.50 och det hittar du här -> LÄNK
Intense Lipgloss kostar hela £16.50 och den hittar du här -> LÄNK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: therese thunell

haha du har ett stort problem vad gäller läppstift! =)

2014-11-29 @ 12:59:12
URL: http://www.theresethunell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0