Månadens Favorit Februari

I slutet på januari fick jag hem shampo, balsam, inpackning och en mouse från Maria Nila i deras volume serie. Jag har sjukt rakt och fint hår så jag tänkte att jag skulle ge den här serien en chans.
Jag tvättar håret 1-2 gånger i veckan så jag har väl inte riktigt hunnit testa ut produkterna till max. Men av dom gångerna så tycker jag att , ja, jag vet inte om jag har fått så mycket mer volym men jag tycker absolut att det är lättare att stayla och puffa upp håret. Det känns inte lika tungt liksom. När jag tvättar håret så känner jag inte att håret blir så där superlent som med mitt gamla shampo och balsam men det kanske är produkterna därifrån som gjorde mitt hår så tungt och flottigt efter redan en dag.
 
Både Mats och Therese gav produkterna tummen upp när dom lånade duschen.
Stjärnan i serien är självklart mousen ( som inte är med på bild )! In med det i håret och blås med fönen och BAM du har volym. Självklart faller volymen, som den alltid gör på mig, men jag behöver bara dra handen igenom och ruffsa till lite och jag klarar mig någon timme till. In med tuperingsborsten och jag klarar mig ytterligare några timmar till. Perfekt när jag jobbar i baren eller ska gå ut och slira på stan.
 
Jag valde den här serien bara för färgen på flaskorna... eller kanske inte.  Det är  självklart för att det är veganskt. 
Jag tänkte testa mig igenom lite olika veganska märken för att hitta dom rätta produktern och dem här är kandidaterna nummer 1 och so far so good.
 
Har ni fler tips på hårprodukter som är cruelty free så ge mig tips.
 
 

Kommentarer
Postat av: Zara

Åh hört så mycket bra om dessa produkter!

Svar: jag är faktiskt riktigt nöjd so far 😊
Tweak

2016-03-02 @ 21:32:04
URL: http://nouw.com/zarawiklund
Postat av: andrea

Grymt bra tips! Den där moussen blev jag nästan lite taggad på. Men viktg fråga - vad luktar serien? :D Jag kör O&M just nu stenhårt. ÄLSKAR verkligen deras schampoo & balsam, tänkte skriva en recension på min senaste balsamfavorit. Deras produkter luktar typ vanilj/kokos/choklad. HELT FACKING AMAZING! :D

Svar: det enda minus är ju att man blir lite skitig i håret dagen efter med denna mousen men det är inget jag stör mig på :)
doften är ganska svår att förklara men den är fräsch liksom. Innan jag köpte den mailade jag dom och frågade efter doften eftersom jag inte kunde hitta det någonstans på nätet. Svaret jag fick var " en mixad bukett blommor med en svag, svag doft av hyacint, jasmin och ett inslag av citrus i denna underbara bukett!:) och det är denna mixen som gör doften så unik"

det kan nog stämma bra :) lultar väldigt blommigt.
Tweak

2016-03-09 @ 10:53:29
URL: http://andreadolores.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0