Månadens Favorit Mars

Det var länge sen jag var så blek som jag är just nu och jag har inte många foundations som passar mig i färgen. Jag är inte den personen som håller mig till en och samma foundation utan jag varierar nästan varje dag. Basen är typ den delen av sminket som jag tycker är roligast. Älskar att testa nya foundations och är alltid på jakt efter en som är bättre än alla dom jag redan har.
 
Men i alla fall, som jag skrev så är det länge sen jag var så här blek som jag är nu jag är inte sugen på att köpa samma foundations som jag har  igen men i några nyanser ljusare. Det skulle kosta allt för mycket och ta allt för mycket plats. Jag läste om Manic Panics vita foundation och att många häller i några droppar av den i sin för mörka bas och blandar ihop och på så sätt kan man gå flera nyanser ljusar. Det enda den ska göra med din foundation är att ljusa upp den plus att du kanske får lite mer täckning. Den ska alltså inte rubba dens egenskaper
Problemet är att jag hittar inte Manic Panics vita foundation i Norge så jag gick och köpte Stargazers white foundation. Den är egentligen till för torr hy men jag tycker inte att den har sabbat mattheten från mina baser än så länge.
 
Manic Panics foundation är mer rinnande som jag har förstått det och har även en pump som är digg för den som gillar att hålla bakterier borta. Stargazer är väldigt tjock och här ingår ingen pump. Man får istället en "spade" som du får plocka upp produkten med. Hade föredragit en pump då jag tror att det hade varit lättare att kontrolera mängden som man vill ha ut ur burken men jag tager vad jag haver. 
Jag har använt denna foudation flitigt den senaste tiden kan jag säg.
 
 
Är du väldigt blek i huden och har svårt att hitta en nyans som passar dig så kan den här vara bra till hands.
 
Några av mina foundations i bakgrunden som jag äntligen kan använda igen tack vare denna burk.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0