LUSH favoriter

Jag har hittat mig en ny favorit skrubb. Det är Ocean Salt från Lush. Den är helt fantastisk och jag märker verkligen skillnad på min hy, och det gjorde jag från första gången jag prövade den! Den gör verkligen huden ren, mjuk och len. Den innehåller finkornigt havssalt som skrubbar och flera andra naturliga ingredienser så som avokadoolja och kokosolja som tar hand om huden.
Jag hade redan bestämt mig att jag skulle köpa den när tjejen i butiken sa att många skrubbar innehåller plastkorn som sen åker ner i avloppet och sen tillbaka till havet och in i fisken och sen vidare till oss igen. Det kallar jag en ond cirkel..... 
 
Jag är kär i den här skrubben och kommer aldrig köpa en annan. Till och med Mats gillar den. 
 
Det är i och för sig inte den ända produkten från Lush som Mats snyltar ifrån mig, han använder dagligen min dagkräm Enzymion, som är bra för oljig hud. Jag har.. eller VI har, redan använt upp 3 burkar så snart är det dags att hämta min gratis ansiktsmask som jag får när jag lämnar in 5 stycken rena och tomma burkar. Deras burkar är gjorde av 100 % återvunnen plast och jag tycker det är ett bra sätt att få in burkarna igen för annars hade dom säkert åkt rakt ner i papperskorgen.
 
Jag har även en annan favorit från Lush produkter och den har jag haft länge! Det är en Bubbel gum lip scrub.
Den har i sig strösocker som skrubbar rent läpparna samt jojobaolja som ska återfukta utan att göra läpparna flottiga. Jag som är en läppstift junkies får ganska lätt torra läppar och den här har räddat mig flera gången.
 
Jag måste verkigen tacka Andrea som har nämnt Lush i hennes blogg flera gånger så att mitt sug att gå dit har blivit större haha. Hjärntvättad? På ett bra sätt i sånt fall.
 
Jag ville i alla fall tipsa er om dom här produkterna .. så ... nu har jag gjort det. 
Hej så länge.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: andreadoria

HURRA! Mina hyllningar av LUSH på bloggen har gett frukt :D Det bästa är att förutom att man är snäll mot djur/natur, så är att deras produkter är TUSENFALT mkt bättre för en själv. Naturligt är bra!

Enzymion är verkligen sjukt bra för oljiga plyten - jag använder den på sommaren. Ocean Salt tycker jag dock är för kraftig för mitt fejs - har man lite känslig hy bör man nog ta en lite snällare scrub.
Deras läppscrubar är det enda jag inte provat konstigt nog! Men jag ska VERKLIGEN! Man har alltid torra fnasiga läppar lagom till att man vill ha läppstift. Mot LUSH! :D

Svar: Naturligt är verkligen bra! Har du prövat något av deras smink?
Om du testar läpp skrubben så kör nån läppbalm efteråt då blir det extra bra! :D
Tweak

2014-03-12 @ 11:13:52
URL: http://andreadolores.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0