Bomullsrondeller av hempa

Jag missbrukar bomullspads. Eller, det känns som det i alla fall. Om man räknar morgon och kväll så kan det gå åt ca 4-6 stycken helt beroende på dagen/kvällen och hur mycket smink man har haft och om det har varit vattenfast mascara.
 
Jag satt här om dagen och tänkte på vad det är vi slänger i det här huset för jag skulle vilja skaffa en papperskorg som gör det lite lättare för att sortera plast, matavfall, papp och så vidare. När jag sen tänkte över hur många pads jag använder på en dag...vecka.. månad.. ja.. då växte ångesten.
 
Jag googlade runt lite och såg att man kan använda pads som man kan tvätta i tvättmaskinen och sen  återanvända. Att jag inte har hört eller tänkt på det här tidigare. Jag tror inte att dom är till för att bort nagellack men hey, jag kommer att minska användningen av bomullspads rejält.
 
Så nu har jag beställt hem 10 stycken från den där sjukt stora butiken, Ebay. 103 kr fick jag betala för varan och frakten och jag hoppas verkligen inte att det kommer ta allt för lång tid innan paketet ligger i brevlådan.
 
Jag lovar att återkomma med mer info och hur jag tycker att dom har fungerat.
 
Bilden är stulen från Ebay.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: frida

Bra där... de vanliga padsen är riktiga miljöbovar. Hojta till om dessa är värt pengarna!

2014-03-18 @ 11:29:59
URL: http://linkansfru.blogg.se
Postat av: Andrea

Simply fantastic!!! :D:D

2014-03-18 @ 22:27:42
URL: http://andreadolores.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0