Semlor.. I NORGE!

Jag kommer faktiskt inte ihåg när jag åt en semla sist. Frågar man en norrman om dom vet vad en semla är så får man oftast ett svar, typ så här : Sem... va... vadå ? vad är det? 
 
Varje år är det ett bakeri i Oslo som är smarta nog och lagar Semlor så att vi svenskar kan få njuta denna kaloribomb. Jag lyckades lägga undan 4 stycken så att jag kunde hämta dom efter jobbet. Det är ganska kul att dom ser vilka som är svenskar då dom redan i dörren tittar på en med ett leende och säger att semlorna är slut. App app app, jag har lagt undan 4 stycken. 
 
Nu har jag tryckt i mig en och en halv semla och jag mår så otroligt dåligt. Redan efter första halvan kände jag motstånd men jag tvingade i mig hela semlan. Efter en snabb vila börjar vi trycka i oss den andra semlan men den här gången klarar jag bara en halv. 
 
Som sagt, nu mår jag sjukt dåligt men det var så jävla värt det!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0