B-Day, Emeral Cave och strandhäng

Okey, sorry för dålig uppdatering. Har inte direkt tid eller ork för att blogga just nu då vi jäser på livet här borta i Thailand. Har det så sjukt bra.
Tänkte i alla fall dela med mig lite av min födelsedag som Mats hade ordnat i smyg. 
 
Jag visste att vi hade en tid att passa så var uppe med tuppen, fixad och klar. Sitter på balkongen när det plötsligt kommer in två killar med frukost och tårta och försöker sjunga happy birthday to you på kracklig engelska. Super sött och lite pinsamt på samma gång.
Efter frukosten hämtade Ned upp oss. Ned skulle vara våran guide under hela dagen och han skulla ta oss på sin båt till olika öar och göra våran dag grym. Han och hans crew lyckades.
 
På båten hade han snorklingsutrustning, kajaker och andra nödvändigheter för en lyckad dag på havet.
 
Vi började med att snorkla, tog sen kajaken till en liten strand och jäste med bira och fin utsikt.
efter det bar det av till Emeral Cave, dagens höjdpunkt!
 
Vi fick simma in genom en grotta i ca 4-5 minuter. 2 av minuterna var bäcksvarta men som tur var hade en av guiden en liten pannlampa. Jag var livrädd när jag såg ingången till grottan och även över tanken om lampan skulle slockna där inne. Jag hatar mörkt vatten!
Väl inne så försvann allt som har något att göra med klastrofobi och panik. Det var så himla häftigt.
När vi väl såg solljuset igen så simmade vi in i bergets mitt där det var en liten strand omringad av höga bergsväggar. Toppen var borta så solljus kom in. Området är på max 200 kvm. 
Eftersom vi hade privat tour så simmade vi ensamma med en guide och inte på led med 40 andra som alla andra fick göra. Vi hade även turen att när vi kom så drog en grupp och när vi drog, ja då kom en annan. Vi fick vara helt ensamma i det här gömda paradiset och jag hade nog inte fått den här upplevelsen om det hade vart andra idioter på samma plats.
När vi var där kom även ett litet mosunregn på ca 10 minuter vilket gjorde hela känslar ännu mer magisk. Att ligga där i det varma vattnet och bara låta regnet falla, damn! 
 
När vi kom ut igen så fick vi mat på båten. Åkte vidare till olika stränder och drack mer öl.
Tack Mats för att du ordnade en av mina bästa (födelse)dagar i mitt liv!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Så jäkla underbart!!!! Längtar tills jag får höra allt!!!!

2014-12-14 @ 18:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0