Blandat från Stockholm

Jag har äntligen tömt kameran. Tog mig bara nästan två veckor.
Men det var kul att kolla på bilderna igen och man längtar tillbaka, som fan! Fick gjort mycket och jag träffade sjukt många fler än vad jag trodde att jag skulle hinna med. 
Hängde med gamla gänget, åt på Koh Phangan och drack Chang. Lekte med Max. Hängde i silke med Stina. Var i kyrkan med min moster och velsignade ägg.
Min familj är katoliker och det är en tradition vid påsk att ta lite från matbordet och lägger ner i en pyntat korg, åka till kyrkan och få den velsignad med vigvatten och hela köret. Sen delar man på det vid bordet så att alla får i sig en liten del av det som låg i korgen.  Jag har inte gjort det här sen jag var liten så jag tyckte att det var ganska mysigt. 
Mats kom till Stockholm i slutet av veckan och vi gick ut. Vi åt på Bröderna Olsson med Thea och Kiran. Fick även mitt första parkhäng för året och inte i vilken park som helst, Vitabergsparken. Har inte hängt i den parken på säkert 7-8 år, om inte mer. 
Sen blev det förfest och utgång. Mötte upp min bror som också var ute på stan och slirade. Var ute fram till 5 tills krogen stängde och sen drog vi vidare på efterfest. 
 
Sista dagen gick Mats och jag runt på stan och besökte kungsträdgården. Första gången jag får se kungsan blomma.. pinsamt. Uppvuxen i Stockholm men har aldrig sett körsbärsblommorna blomma. 
 
Har säkert glömt att nämna massa saker men hey, man kan inte komma ihåg allt!
 
Här kommer en bildbomb från min Stockholms vecka. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

men åååå så himla underbart!!!! jag saaaaaaknar dig!!!!! <3

2014-05-01 @ 16:40:45
URL: http://www.theresethunell.blog.se
Postat av: NIna

Vilken gullig tradition! Ser ut som att ni hade det bra! :)
Inget Garlic and shots eller vad nu det stället heter? ;)

Puss <3

Svar: Vi hade det jätte bra :) Stället heter ju också Bröderna Olsson, så jo, vi var där och tröck :D
Tweak

2014-05-01 @ 17:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0