Universal Studios - Halloween Horror Nights

Mats och jag var på Universal Studios förra året så vi tänkte passa på att gå på deras Halloween Horror Night i år. Här har dom öppet mellan 19-02 på natten och så går det runt en hel del zoombies, spöken, karaktärer från olika skräckfilmer i hela parken. Dom hade även byggt upp flera olika spökhus som man fick gå igenom, t.ex walking dead, tema från Ozzy's nya skiva, chucky med flera. Allt var så otroligt välgjort och Mats och jag sprang runt rädda på U.S i lite över 5 timmar. Vi fick självklart åka allt som man får på dagen bara att nu var det natt. 
 
Hela U.S var pimpat. Det stod dansöser i burar och dansade, skäckfigurer på styltor, vilket gjorde att dom såg ut att vara över 3 meter långa. Att bli jagad av en 3 meter lång äcklig figur är nog inget för mig då jag är den mest labila människan på denna planet. Man visste inte om man skulle skratta, gråta eller skrika. 
 
Vi köpte som tur var Front of line - pass , vilket betyder att man går före i kön. Amerikanare är så snåla och orkar inte betala 50 dollar mer och istället står dom i kö i 45-150 minuter. Vi där emot, vi gick bara förbi och stod i kö i max 3 minuter under hela den här kvällen. VÄRT!
 
Walking Dead spökhuet !!! 
 
 
 
Bilderna här under är lånaden från google. Bara för att visa lite hur spökerna sprang runt. Jag hade fullt upp med att vara rädd den här kvällen så det blev inte så många bilder.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0