Månadens Favorit Juni

Under Juni månad har jag använt mig väldigt mycket av Nars - Velvet matte skin tint. Jag gillar inte alls alla dom här BB eller CC krämerna där ute för att alla gör mig sjukt oljig i hela trynet och så täcker dom inte alls så mycket som jag önskar. Nars - Velvet matte skin tint ger medel täckning och det går absolut att bygga på med ett extra lager om man behöver täcka lite mer på vissa områden. Den har SPF 30, är utan olja och passar bäst för kombinerad till fet hy. Med tankte på att det är en nästan fulltäckande kräm så känns den varken kakig eller tung på huden. Jag sminkar mig i vanliga fall runt halv 7 varje morgon och runt 15-16 tiden kan jag känna att det är dags att pudra på lite då oljan börjar titta fram. I många fall brukar jag behöva bättra på  med puder mellan 12-14 tiden så jag ger verkligen stora tummen upp för den här dagkrämen.  Gillar verkligen resultatet och är lite ledsen över att färgen Alaska som jag använt mig av har blivit för ljus för mig. 
 
Nars -Velvet matte skin tint kommer i 12 nyanser och finns att köpa på Sephora för ca 360 kr.
Priset är väl lite högt för en färgad dagkräm men med tanke på att den är så täckande och håller sig matt på min hud så pass länge så tycker jag att det är lätt värt det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0