Utmaning

Jag är glassoman och jag älskar kakor, tårta och all typ av dessert. Jag har även problem att säga stop och ordet lagom vet inte min kropp vad det betyder. Det tar väldigt lång tid innan jag börjar må illa och kan äta sjuka mängder sötsaker innan jag är spyfärdig. Att bara ta en bit? What!? Nä vet du vad! Ska jag trycka så trycker jag. Hetsäter gärna också. Därför har jag inte ätit godis på snart 2 år för jag kan inte behärska mig. Köpte lätt 2 kg godis och när kvällen är över så är påsen tom och jag står i kylskåpet och letar efter något annat att tugga på.
Nu har Narvesen ( typ 7/11 ) alla bakelser för 10 kr styck och ja, jag har lagt varenda lite krona på muffins, donats och cookies istället för att köpa mat i snart två veckors tid. Ni förstår mitt problem?
 
Mats gav mig igår en utmaning. Den går ut på att om jag inte äter någon typ av kakor, glass, socker eller dricker läsk så ska jag få 1000 kr av honom när vi åker till Gardemoen flygplats i Oktober om en månad.
 
Jag kryddade på utmaningen lite och sa att om han trycker chips ( vilket är hans svaghet ) så läggs 200 kr till på min belöning. Han sa ja.
 
Så nu gäller det. På liv eller död. NO MORE SUGAR!!!!
 
 

Kommentarer
Postat av: andreadolores

Det är så märkligt, det här vad man är sugen på & inte. Min mamma är som du - hysteriskt förälskad i sötsaker. Enda sättet att undslippa är just att hålla begränsningar för henne.

Själv kan jag inte förstå hur man kan älska söta saker. Äter jag ngt sött när jag är hungrig mår jag bara illa. Köper jag godis tröttnar jag redan efter 3 bitar. Efterrätter är oftast helt ointressant - jag tar hellre en öl eller ett gott glas vin efter maten. Sötsaker är SÅ JÄVLA BORING, en god macka spöar skiten ur godis alla dagar i min värld. Jag är nog mer som Mats :D

Fattar bara inte varför man är så himla olika. Är smaklökarna inte detsamma? Eller är man sugen på ngt för att man ha en brist? VARFÖR? :D

Svar: Det är sjukt jobbigt faktsikt. När jag var liten och var på kalas och vi hade haft våran fiskedam så tröck jag som fan. Sen när jag märkte att alla andra barnen började må illa så spelade jag bara med även fast jag ville ha mer. Fortsatte tryckandet direkt när jag kom hem. haha tragiskt.
önskar att jag vore som dig. :D

Men jag vet att jag har även brist på alla vitaminer som finns så det kan ju ha något med det att göra. Fast tycker ändå att det är sjukt att jag kan trycka såna mängder innan kroppen faktiskt säker STOP! =/
Tweak

2015-09-04 @ 12:20:47
URL: http://andreadolores.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0