Nude Nude Nude <3

Här kommer ett litet inlägg om mina favorit nude läppstift.
Jag kommer inte visa dom på mina läppar då jag inte gillar att ta såna kort, men kommer kort berätta om var och en. Bara för att visa vilka jag använder. Jag är inte direkt så bra på det här med recensioner.. men jag gör ett försök.
Då M.A.C - Myth är min absoluta favorit så är det alltid det läppstiftet jag går efter i färg och konsistent när jag försöker hitta ett nytt. Jag är väldigt ljus i hudtonen.. lite mer åt det rosa hållet..
Varför jag försöker hitta ett nytt när jag redan vet att M.A.C - Myth är min favorit .. det vet jag inte. Man kan ALDRIG få för många nude läppstift !!!!!!!!!
Bästa är att gå till butikerna och testa för att hitta just eran färg.
Och jag ber om ursäkt för hur dom ser ut... ;)

lipstick <3

Helt klart min favorit! <3
M.A.C -Satin Myth
Vet inte hur många tusen lappar jag har slängt på det här läppstiftet men jag har alltid minst ett nytt liggande hemma. Därför kan jag bjuda på en fräch bild :P Otroligt krämig och täcker sjukt bra. Det här är ett läppstift jag aldrig går utan..har det alltid i fickan på byxorna eller så ligger det bredvid mig hela tiden. Finns inte en chans att jag går nånstans utan det!
Pris : Ca 195 kr



Här kommer två stycken lipglass, även dom från M.A.C.
Florabundance och C-Thru
Floraboundance är nude men lite mer åt det rosa hållet, C-Thru är mycket ljusare passar pörfa till Myth läppstiftet.
C-Thru ligger alltid i väskan. Passar till alla läppstift för att ge det lilla extra. Båda är väldigt täckande och krämiga. Tummen upp!
Pris : ca 180



Fin och krämig.
Lime Crime - Coquette
Det här är också en favorit. Eller ja alla dom läppstiften från Lime Crime får höga betyg av mig. Dom sitter otroligt bra och är sjukt täckande. Hade den vart liiiiiite ljusare så hade den nästan ( bara nästan ) vart bättre än Myth från M.A.C
Pris - Ca 16 $



Jag gillar att blanda dom här två.
Läppvård + Lime Crime. Blir riktigt kladdigt och glansigt och jag tycker faktiskt att läppstiftet blir lite ljusare.





Här är två stycken från Revlon. Dom här fick jag för bara nån vecka sen och dom gillas skarpt.
Soft nude ( 070 )  och Nude attitude ( 001 )
Soft nude är ganska lik Myth i färgen men är lite glansigare. Jag gillar matta läppstift. Därför köpte jag även Nude attidude som är just det.. MATT! Fast den är lite gulare i färgen, fast inte för gul.  Båda täcker bra.
Pris : Mellan 7-10 $ på Ebay.



Make Up Store - Dust
Vädigt ljust och fint läppstift. Inte fullt så täckande som M.A.C. Men den är fin och den ligger alltid i väskan.
Pris : Ca 170 kr



Viva La Diva.
Nr 17, 19 och 91.
Nummer 19 är heeeelt klart min favorit. Väldigt ljust och fint. Glider bra på läpparna. Kan säga så här.. Hade nummer 19 vart lika krämig och täckande som Myth så hade det heeeeeeelt klart vart min favorit! Men... det är den inte. Men jag köper alltid ett nytt när det tar slut. Tummen upp.
Jag gillar Viva La Diva för dom gör bra läppstift och dom kostar inte så mycket. + att alla deras läppstift innehåller vitamin - E. Nummer 17 är lite för mörk för mig och nummer 91 går lite mer åt det rosa hållet. Så satsa på 19 eller 91 ;)
Pris : 69 kr



Elf - lip Plump & Prime.
Gillar att lägga primern innan. Den är väldigt täckande och ljus. Bra innan man lägger på ett läppstift för att få fram bra nude färg på läpparna! Naturliga röda läppar är historia med den här primern under läppstiftet.
Pris : Ca 37 kr på Elfs hemsida


Hoppas att ni fått lite tips :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Wow tack! Ska testa MAC.s läppstift! Tusen tack!

2012-01-29 @ 09:16:53
Postat av: ninaoscarsson

Vilket fint inlägg du gjort!! :)

2012-01-29 @ 13:05:15
URL: http://ninaoscarsson.blogg.se/
Postat av: Al

va fina färger

2012-02-03 @ 00:54:56
URL: http://fashionmanners.blogspot.com/
Postat av: Sasha Öhman

Hej på dig!
Hoppas d är ok att skriva å att att jfår svar fast d är på ett äldre inlägg!:)
Fick Ma Myth i går (best från kicks dåj bor i norrland)och i LOVE IT:)!!
Men...jag blev lite besviken å ändå intd.Jag hade hoppsts d var ännu ljusare(mer conceakerfärg,utan att se ut som cpncealer fär helt å hållet,vet
ej hur jag ska beskriva d på annat sätt)
Så min fråga,hardu tips på ett ännu mattare ljusare läppstift av Mac än Myth???
Skriver till dig då du verkar gilla samma sil på läppstiften(dvs färg som jag:)!
VÅRKRAM Sasha
Ps,törs man säga att d är lie av idomin lookd jag äf utedfter i ettläppstift?
Dvetjar ju vara etg brott att gilla d,d ärdärförj är nöjd med Myth förd ärd läppstift j hittst som är mest åt d hållet mdn d var lite för lite ljust,j du fattar nog.
PS2,vill ju inte ha helt domino sala look för d tar lver flf mkt,mdnj passar grymg bra i fätgdn,så nåt i läppstiftväg åt d hållrt(Pearl från Face va mkt mkt sämre än Myth(tänkte om d kanhjälpalite)Puuh va långt!!Sorry:)

2014-05-20 @ 07:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0