Mauna Kea

Mauna Kea ( som betyder vitt berg på Hawaiianska) är Hawaiis högsta berg och ligger 4 207 meter över havsytan. Dit bestämde sig Mats och jag för att ta oss en tur och kolla på solnedgången, så där högt uppe över molnen. Det är så pass högt upp så att vi behövde stanna på vägen upp för att acklimatisera oss. Vi stannade en stund uppe i molnen ( bokstavligt talat ) och det kändes som om vi var på en annan planet, det kändes liksom rått och exotiskt. Efter en halvtimme åkte vi vidare upp mot toppen där det var betydligt mycket kallare. Nu är det nästan minusgrader och vi fick höra att på vintern så åker Hawaiianerna upp hit för att åka snowboard.
 
Luften var så tunn och jag kände att jag blev ansträngd av att vandra runt där uppe. Såg många som fick sätta sig ner och vila på grund av syrebrist. Det fanns syrgas på plats om det skulle behövas och vi blev erbjudna tjocka vinterjackor, vilket vi självklart inte hade packat med oss nu när vi ändå skulle åka till Hawaii.
 
Ännu en gång blev vi hypnotiserade av vad naturen har att erbjuda, WOW säger jag bara.
 
Bjuder på bildbomb i vanlig ordning.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0