SAY NO TO PALMOIL

 
Jag läste ett inlägg som Andrea hade skrivit för inte så länge sen om palmolja. Jag blev helt rubbad av det och har gått och tänkt på det en hel del sen dess. Googlat massa och börjat kolla i alla produkter jag har hemma om det har palmolja i sig..... och det har typ allt! 
Vegitabilisk olja är oftast det samma som palmolja och dom försöker ge palmoljan andra smeknamn så att det ska bli svårare att hitta den man läser vad som är i en produkt.
 
Försöker läsa vilka företag som använder sig av hållbar olja som är odlad på och skördad på rätt sätt. 
Vilka företag som använder sig av certifierad palmolja från plantager som följer ekologiska, sociala och ekonomiska riktlinjer. ICA är en av dom företagen som ska se till att alla deras egna varor ska inehålla palmolja från just såna plantager senast 2015.
 
 
Jag tycker att ni ska gå in på Andreas blogg och läsa vad hon har skrivt. 
Här är en direktlänk till just det inlägget  ---> LÄNK <--- LÄS INLÄGGET!!
 
Gå även in här på SAY NO TO PALM OIL  för att läsa mer. Jag kan iaf inte sluta läsa.
 
 
Mellan 6-12 orangutanger dödas dagligen och det är inte på ett trevligt sätt heller!!!
 
Tack Andrea för att du skrev ditt inlägg. Jag har aldrig tänkt tanken på palmolja och vilja problem den har skapat.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Andrea

<3<3<3 Gud vad glad jag blir att det finns fler som verkligen tycker det här är förjävligt & vill se över sitt eget bidrag till den här elaka jävla industrin! <3 (Jag har svarat på din senaste kommentar förresten! Spana!)

Jag tänkte tipsa även om här http://www.palmoilinvestigations.org, där man kan hitta produkter med & produkter utan palmolja! Jag tycker det enklaste är att börja att utesluta alla produkter vi VET innehåller den elaka palmoljan. & sedan gå därifrån mot att hitta bra alternativ.

<3

2013-11-07 @ 07:45:58
URL: http://andreadolores.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0