Tiny's and Lower East Side Manhattan

Typ sista dagen i New York åkte vi ner till Lower East Side Manhattan. Hade jag vetat att det var så grymt där nere så hade jag hängt där hela tiden. Här finns alla små pubbar / barer, häftiga vintage butiker och alla härliga alternativa människor. Här gick vi in i barer där det stod bartenders med coola hårfärger och stilar, andra ställen satt lokal folk i baren och dom spelade mer rock och metall . Gick förbi trashiga ställen där dom höll på att förbereda för kvällens punkkonsert.
Punkare med sina hundar sitter på gatan och tigger pengar. Skum men ändå skön stämning där nere. 
 
Hittade även Trash and Vaudeville som är en klassisk alternativ butik där flera rock idoler shoppade sina kläder på 80-talet.
 
Vi åt lunch på Tiny's giant sandwich shop. Käkade deras Big Mack som var en vegitarisk burgare som skulle likna donkens big mac. Jag tycker dock inte att smakerna var så lika men den var sinnesgod ändå. Nu är det säkert lite över 8 år sen jag åt en big mac så vad vet jag.. smaklökarna har nog ändrats en del. 
 
Åker jag till New York igen så kommer det bli mycket mer häng i dom här trakterna.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0