ÄNTLIGEN !!!

Jag har under dom senaste åren haft en hel del problem med att min hy har blvit oljig redan efter halva arbetsdagen ( om knappt det ). Har prövat sjukt många typer av krämer, foundations, blothing powder, yeah you name it. Inget har funkat! Jag kan bli så sjukt glansig i ansiktet att det känns som att nån har kastat olja på mig. Okey, kanske överdriver lite, men runt lunchtid brukar foundationen typ smällt och allt är bara kladd och så måste man packa på med mer puder. Ju längre in på dagen jag kommer ju oljigare blir jag och ibland hjälper det inte äns med ett puder. 
 
Det här suger sjukt mycket för jag är den som gillar en matt finish.
 
I lördags gick jag ner till Oslo City osminkad ( !!! tur att det bara är 5 minuter bort  )) för att besöka M.A.C. Jag snackade med en tjej och förklarade mitt problem och hon tog fram en foundation  + en primer som skulle passa min hudtyp. Vi prövade oss till riktig färg och hon gav mig massa tips om hur jag ska lägga allt för att det ska fungera bäst. 
 
Asså seriöst. Igår gick jag hela dagen utan att rätta till mitt smink. Jag gick även på en spinning timme och när jag kom hem satt allt på plats och jag var fortfarande inte glansig !!!
Jag tänkte att jag kanske bara hade en bra dag men nej, samma sak idag!!!
 
Jag är den lyckligaste personen på den här planeten just nu. Ett problem mindre och jag slipper kolla mig i en spegel så fort jag går förbi en.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Stina

Nice att det funka för dig! Det är så trist när huden inte mår bra. Jag köpte på mig liknande produkter för ett år sedan från MAC, men dem fick min hy att bli svintorr och "krackelera". Inte snyggt :(

Svar: Usch då :( Jag kan känna ibland att huden blir liiiite torr på vissa ställen men jag brukar köra med lite ansiktsmist på så känns det bättre. Kan inte leva utan den här produkten. Hon som sålde det till mig sa att jag skulle ha vääääldigt lite i ansiktet så jag använder en sån duo-borste før att førsøka førdela det hela så bra som møjligt :)
Tweak

2014-02-02 @ 21:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0