Pimalai Resort

Jag. Älskar. Det. Här. Hotellet.
Det här hotellet är helt klart det bästa hotellet jag bott på. Ett 5 stjärnigt hotell precis vid stranden. Området är super fint och rent. Personalen är dunder trevliga och servicen, ja servicen är helt fantastisk.
Området har två fantastiska pooler med fantastisk utsikt och en härlig strand. Man behöver aldrig fråga om vatten ( eller påfyll ) för det ordnar dom innan man äns tänkt tanken, och ibland kommer dom med frukt och delar ut till gästerna.
Vart man än går så står det personal och plockar, krattar, städar eller gör andra sysslor men dom är väldigt diskreta så man märker dom knappt. Så fort man möter en av personalen så stoppar dom upp med sin syssla och hälsar med en bugning och ett stort leende.
 
Mats och jag tog en behandling på deras spa igår och hela det området, ja, vart kom det ifrån? Dom har gömt det så bra för när man väl kom in och dom ledde en till rummen så kändes det som om spaområet var lika stort som hotellområdet...typ. 
 
Det jag också gillar med det här hotellet är att dom tänker väldigt mycket på miljön. Dom är medlemmer i till exempel Green Leaf Foundation, Green Pearls Unique Hotels och Green Planet. Istället för att bygga ett stort hotell på stranden så har dom byggt in det i skogen för att smälta in och bevara ekosystemet.
 
Jag kan fortsätta hur länge som helt om hur bra det här hotellet är men det kan bli ett rätt långt inlägg då.
Det ända minus är rummet då både Mats och jag gillar mer modern stil. Färger som går i Vitt, grått, svart och kanske lite lila. Brunt och orange ligger inte så högt upp på listan när det gäller inredningsfärger.
 
Bjusar på lite bilder.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0