Det där med vänstertrafik

För några dagar sen bestämde vi oss för att ta oss en tur runt ön. Jag har ju blivit gammal och min respekt för dåliga vägar kombinerat med vänstertrafik och högertrafikvana förare är ganska stark. Så att hyra moppe var inte mitt första val när det gäller fordon, och sen när hotellet lånar ut coola cycklar så ja, varför inte ta dom.
 
Det gick sjukt bra tills vi kom till första uppförsbackarna. backarnas lutning var inget att leka med om man säger så. Det är här jag märker att mina spinningpass satt sina spår för bakom mig hör jag ett sånt stönande från en människa jag aldrig hört förr. Ja, det är Mats som låter bakom mig.
Vi kommer båda fram till att jag tränar och trivs bäst i varma klimat medans han knappt kan gå utanför dörren utan att svettet börjar rinna. 
2 timmar med tungt cycklande senare drar vi hem och chillar vid poolen. 
 
Dagen efter besämmer vi oss för att hyra en moppe. På med störtkrukorna och full gas. 
Sist jag körde moppe var när jag var 14, jag har ingen trafikvana då jag inte har lappen ( jag veeet, sjukt pinsamt ) så vi bestämde oss för att dela på en. Mats som är van förare drog sig alltid till höger fil medans jag fick sitta bak och skrika, FEL SIDA!!! Tur var väl det att jag satt där annars hade väl Mats legat i nått dike.
 
Men allt gick ju bra. Vi välte inte, körde inte in i något eller någon och vi kom fram fort som attan. 
Jävlar vad coola vi var.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha ville ju se er med störtkrukorna på! så jäkla kul!

Svar: Det är något som aldrig dokumenterades för vi såg helt för jävliga ut. så fort vi stannade på ett ställe så skrek jag på Mats så att han kunde knäppa av mig hjälmen. Fy fan vad jag skämdes!
Tweak

2014-12-17 @ 12:46:15
URL: http://www.theresethunell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0