Yummy heaven

Vi svenskar som bor i Oslo vet hur dåligt det där med lösgodis, chips och annat snacks. Det finns ju chips men nästan bara två smaker. Salt, och peppar. Sen ändrar dom smakerna med att skriva extra salt, extra peppar, nu med svart peppar, nu med havssalt och så vidare.. sjuuukt tråkigt.
 
Så varje gång man åker till Sverige så sticker man iväg till godishyllan och kollar vad som är nytt.
Förut så hatade jag dillchips men efter nästan 3 år med en dillchips-lover så kan man inte annat än gilla det.
 
Dillchips var omöjligt att hitta i Oslo och därför var det lite exotiskt när nån hade det. Folk blev avis och det folk oftast sa var.. "oooooooh " eller " jag vill också ha, fan va lyx", "GE MIG", typ.
 
lösviktgodis fronten är ju inte mycket bättre, där har du typ 20-30 sorter att välja på. Mendans i Sverige på typ ICA så har du runt 100, MINST!
 
För inte så länge sen öppnade dom två butiker i Oslo med bara godis, chips och annat gott. Yummy Heaven.
 
Sjuuukt mycket lösvikt, dillchips och andra svenska sorter och annat godis.
Igår så drog Mats fram korter ( mellan pekfingret och långfingret ) och sa till mig, " köp dig något gott" och så gav han mig i sliskigt smajl. Älskar när pappa betalar!!  Han körde mig till och med ner till  butiken!! ( Det tar ca 10 minuter att gå dit. )
 


 



Kommentarer
Postat av: therese

aaaaa så jävla gottt!! fan att inte den affären fanns där när vi bodde i oslot (eller kanske tur ;))

Svar: Haha jag skulle mer säga tur! ;)
Tweak

2012-09-02 @ 16:55:29
URL: http://www.theresethunell.blogg.se
Postat av: therese

ja jag skulle nog vägt några kg mer annars ;)

2012-09-03 @ 06:49:21
URL: http://www.theresethunell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0