Working class hero

Nu har jag vart utan jobb i typ ett halvår. Okey, jag har jobbat lite extra på Rock In men det är inget som jag direkt kunnat leva på.
 
Men när jag väl har ett jobb då jobbar jag på som fan! Jag är grym på att jobba. Jag tror att jag jobbade runt 74 timmar på en vecka förra året. 20 timmar en av dagarna. Då jobbade jag dubbelt på Telenor och sen direkt till Rock In ( som låg två minuter bort ) och jobbade ett hårt nattpass.
Känner att jag är där igen.. Ja just ja.. Jag har fått jobb !! Visst det är bara slutet av den här veckan och hela nästa vecka men dom sa att det troligen kommer bli mer!
 
Vart ? Jo på Tine, Norges Arla.
Ska jobba på exakt samma avdelning som Tomas som jag bor med. Tur att vi kommer jobba olika skift haha.
 
Men i alla fall. det där med att jag sliter sönder mig... Jobbade 12 timmar på Rock In igår, 16-04. I morgon börjar jag klockan 06.00 på Tine och sen direkt vidare till Rock In. Tine på fredag och sen jobba natt på Rock In.  På lördag blir det 12 timmar i baren igen ( utan rast!! )
 
Ska bli skönt att börja jobba igen. Jag gillar att jobba och den här sommaren sög ju ganska så hårt så det kändes lite onödigt att vara arbetsledig....eller?
 
Så idag unnar jag mig godis, läsk och Starzinger! Starzinger i mitt hjärta.. gammal 80-tals animeserie som jag och många andra har vuxit upp med.
Idag när jag började kolla på det så förstod jag vem min första kärlek var, COGO!!!
Känslorna kom tillbaka och ligger här och fnittrar för mig själv som en liten fjortis. Ooooh Cogo... <3
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0