Tvångstankar.

Jag och Mats satt och kollade på ett program som precis startat på TV. Handlar om folk som har tvångstankar.
Jag tänkte.. fy fan vad dumma i huvudet som är.
Sen tänkte jag... men jag är nog inte så mycket bättre själv. haha.

Tror alla har nån typ av tvångstanke.

Toabesök. Jag vet att jag har mina rutiner att följa när jag går på toaletten hos kompisar, på krogen eller ja, till och med hemma hos mig.
Det händer på fest eller ute att man går in med en tjejkompis och så ser man att dom inte alls försöker skydda sig mot toan eller har andra konstiga rutiner, då får jag lite panik... eller ganska mycket. Finns det inte papper på toaletten så är det inte äns värt att försöka gå in.

NUDE NUDE NUDE
. Man kan aldrig få för många "nude" läppstift. Jag alltid ett gäng i väskan.. 2-3 i jackan... Träningsväskan har jag nog 4 stk plus ett lepsyl. Sen ligger det 2-3 stycken i sminkväskan som alltid är med mig. Sen får vi inte glömma alla som ligger runt om kring i lägenheten.. oj oj oj..
Jag måste alltid ha nånting på läpparna och får panik om jag inte har ett läppstift/lepsyl i närheten. Plus att jag HATAR naturligt röda läppar ( på mig ).

Symmetrisk beröring
... Tar nån handen på ena axeln måste dom röra andra axeln på samma sätt.
Jag har i och för sig lugnat ner mig en del med just den här tvångstanken men det kommer återfall.
Kommer ihåg när jag var runt 16-22 så fick jag en sån panik om nån inte rörde mig på andra sidan.. det gjorde ont där dom hade rört och det kunde ta upp till timmar innan det gick över. blev ett tryck lixom.. 

Mina kompisar tyckte det var sjukt kul att peta mig på en sida av typ halsen för att jag blev helt till mig när dom inte gjorde det på andra sidan. Visst jag skrattade väl åt det jag med men fan vad obehagligt det var!
Idag kan jag faktiskt nöja mig med att personen försöker att upprepa det han/hon gjorde på andra sidan.
Det behöver inte vara samma tryck, eller lika många fingrar och massa annat.


Här har vi ett exempel på vad som alltid ligger i väskan. Sen så ligger det ca 2-3 till i jackan osv...
:)


Kommentarer
Postat av: therese

haha det är ganska kul med tvångstankar, jag måste alltid läsa de registeringsnummer på bilar jag ser bokstäverna på engelska och siffrorna på tyska....helt sjukt! annars kommer typ nån att dö...



det där med toan är ju jag också ganska kinkig med fast inte när jag är full haha då bryr jag mig inte om nåt....

2012-01-24 @ 13:36:49
URL: http://theresethunell.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan du inte tipsa om bästa nude läppstiftet. Är ute efter ett men vet inte vad som är bäst.

2012-01-24 @ 18:48:19
Postat av: Emma-Maja

Svar : Jo självklart kan jag gøra det. Ska førsøka ta mig tid bara :) Mycket träning och jobb just nu! Men det kommer. Jag lovar!

2012-01-25 @ 09:58:51
Postat av: Stina

haha, jag berättade om dina symmetriska berörings-ticks för Lahcene här om dagen ;) shit vad kul det var!

2012-01-25 @ 21:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0